Zomato ordered to pay Rs 60,000 to Karnataka woman for not delivering momos worth Rs 133.25

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Forum rules
हिन्दी डिस्कशन फोरम में पोस्टिंग एवं पेमेंट के लिए नियम with effect from 18.12.2024

1. यह कोई paid to post forum नहीं है। हम हिंदी को प्रोत्साहन देने के लिये कुछ आयोजन करते हैं और पुरस्कार भी उसी के अंतर्गत दिए जाते हैं। अभी निम्न आयोजन चल रहा है
https://hindidiscussionforum.com/viewto ... t=10#p4972

2. अधिकतम पेमेंट प्रति सदस्य -रुपये 1000 (एक हजार मात्र) पाक्षिक (हर 15 दिन में)।

3. अगर कोई सदस्य एक हजार से ज्यादा रुपये की पोस्टिग करता है, तो बचे हुए रुपये का बैलन्स forward हो जाएगा और उनके account में जुड़ता चला जाएआ।

4. सदस्यों द्वारा करी गई प्रत्येक पोस्टिंग का मौलिक एवं अर्थपूर्ण होना अपेक्षित है।

5. पेमेंट के पहले प्रत्येक सदस्य की postings की random checking होती है। इस दौरान यदि उनकी postings में copy /paste अथवा अनर्थपूर्ण content की मात्रा अधिक/अनुचित पाई जाती है, तो उन्हें एक रुपये प्रति पोस्ट के हिसाब से पेमेंट किया जाएगा।

6. अगर किसी सदस्य की postings में नियमित रूप से copy /paste अथवा अनर्थपूर्ण content की मात्रा अधिक/अनुचित पाई जाती है, तो उसका account deactivate होने की प्रबल संभावना है।

7. किसी भी विवादित स्थिति में हिन्दी डिस्कशन फोरम संयुक्त परिवार के management द्वारा लिया गया निर्णय अंतिम एवं सर्वमान्य होगा।

8. यह फोरम एवं इसमे आयोजित सारी प्रतियोगिताएं हिन्दी प्रेमियों द्वारा, हिन्दी प्रेमियों के लिए, सुभावना लिए, प्रेम से किया गया प्रयास मात्र है। यदि इसे इसी भावना से लिया जाए, तो हमारा विश्वास है की कोई विशेष समस्या नहीं आएगी।

यदि फिर भी .. तो कृपया हमसे संपर्क साधें। आपकी समस्या का उचित निवारण करने का यथासंभव प्रयास करने हेतु हम कटिबद्ध है।
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Realrider
या खुदा ! एक हज R !!! पोस्टर महा लपक के वाले !!!
Posts: 1637
Joined: Tue Jul 16, 2024 8:47 pm

Zomato ordered to pay Rs 60,000 to Karnataka woman for not delivering momos worth Rs 133.25

Post by Realrider »

The woman in Karnataka’s Dharwad placed the order momos through Zomato on August 31, 2023.

A consumer court in Karnataka has ordered Zomato to pay a woman from Dharwad Rs 60,000 for failing to deliver her order of momos placed online last year. The order by the District Consumer Disputes Redressal Commission in Dharwad came on July 3.

Sheethal ordered momos through Zomato on August 31, 2023, and paid Rs 133.25 through G-Pay. After 15 minutes of placing an order, she received a message stating her order was delivered. However, she said she neither received the order nor any delivery agent came to her house.

When she asked the restaurant, she was told the delivery agent had taken the order from them. She tried to inquire about the delivery agent through the website but the agent did not respond. On the same day, Sheethal complained to Zomato through email and received an intimation asking her to wait for 72 hours for a response.

After failing to get any response from Zomtao, Sheethal sent a legal notice to the food delivery platform on September 13, 2023. In response to the notice, the counsel of Zomato appeared in the court and denied the allegations as false.

However, the court observed that Zomato sought 72 hours to attend to the grievance of the complainant but till the time of filing this complaint they did not do so, therefore, their say in that regard appears to be unreliable.

On May 18 this year, Sheethal stated she received Rs 133.25 on May 2 from Zomato. The commission said it shows Zomato committed a deficiency of service causing a great amount of inconvenience and mental agony to the complainant.

“Zomato is carrying their business of supply of materials in response to the online orders placed by the customer. Despite receipt of the purchase money, Zomato did not deliver the required product to the complainant. By looking into these facts of the case on hand in our opinion Op no. 1 (Zomato) alone is liable to answer the claim of the complainant,” the commission said.

In the order, Eshappa K Bhute, president of the commission, ordered Zomato to pay Sheethal Rs 50,000 as compensation towards the inconvenience and mental agony caused to her and Rs 10,000 towards her litigation cost.
Source: https://indianexpress.com/article/citie ... s-9448357/
johny888
सात सो!!!! पोस्टिंग के साथ !!! लाहौल विला कुव्वत!!!
Posts: 709
Joined: Sun Oct 13, 2024 12:32 am

Re: Zomato ordered to pay Rs 60,000 to Karnataka woman for not delivering momos worth Rs 133.25

Post by johny888 »

बिलकुल सही हुआ जोमाटो के साथ, यदि ऑनलाइन सेवा प्रदाता द्वारा दी जाने वाली सेवा में कोई कमी हो, तो उपभोक्ता अपने अधिकारों के लिए आवाज़ उठाने से पीछे नहीं हटना चाहिए। उपभोक्ताओं को यह समझना चाहिए कि उन्हें सिर्फ उत्पाद या सेवा का भुगतान नहीं करना चाहिए, बल्कि उन्हें उस सेवा का सही तरीके से उपयोग भी मिलना चाहिए। यदि कोई कमी होती है, तो उन्हें शिकायत करने और कानूनी कदम उठाने का अधिकार है।
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